Thursday 17 April 2014

       16  April 2012 - aku menangis , aku tak berdaya , aku  lemah , aku  seorang  perempuan  yang tak  kuat  . Tidak  sama  kali  .  Kenapa  aku  tak kuat  mcm  perempuan  lain ?  Aku  sendiri  tiada   jawapan  untuk  soalan  itu . Mungkin aku  dilahirkan   utk  menjadi  perempuan  yang  hati  tersangatlah  lembut  , cepat   tersentuh  , menyusahkan  hidup orang lain  dan  semestinya  kaya  dengan  air mata  . Pemarah  ?  Bukan sifatku   Tapi tipu  lah  jika manusia  tidak  pernah  marah . Aku  juga pernah   mempunyai  perasaan marah  tetapi  marahku  cumalah  sementara .


   Apa  yang terjadi pada  hari   ini  lah  tidak  dapat  aku lupakan  . Dan  untuk   awak gule  hati ,  saya   mintak maaf  banyak2  kerana  telah   mengecewakan   dan  menyakitkan  hati  awak    pada   hari  ini   . Tapi  percayalah  apa   yang  saya buat  tadi  itu   bukan  sengaja  . Tapi ada  sebab  . Saya telah  memberi  penjelasan  dekat   awak  kenapa saya  tidak menyertai  awak   tadi  . Kalau lah  awak  tahu   ,  saya  memang nak  pergi  dekat  awak  tadi  tapi  saya   tak  boleh   . Saya memang  tidak   boleh berdiri  apatah  lagi   berjalan  ke  arah  awak   .Kalau lah  awak  tahu .....Yaa  kalau  lah awak  tahu  .


Andai  awak   tahu  tak  saya  menyertai  badminton     semuanya    untuk   awak  ? Kalau lah awak tahu  antara   permainan yang  saya  tidak  suka  ialah   badminton  . Tapi  bila  awak  mengajak   saya bersungguh2 dan  hari sabtu  ini  ialah   setahun  ulang  percintaan   kita   , saya  bersetuju  untuk  menyertai awak  . Saya   nak  awak  happy  jaaa  dan  saya  tak  nak mengecewakan . Malangnya  saya  rasa   saya  dah  kecewakan  awak  . Maafkan saya .


Dua  hari  lagi   ulang  tahun percintaan  kita . Ya  Allah  , saya  rasa  cepatnya  setahun  kita  berkawan  . Tapi ...   saya  teramatlah   sedih   . Mungkinkah  kita  dapat  menyambut   hari   bahagia  trsebut ? Adakah  awak   akan   ingat  hari  tersebut  setelah   terjadinya  perkara  tadi ? Saya  tak tahu . Saya   terkelu   apabila   awak  mula   meninggikan suara  dan  mengeluarkan  kata yang  tak  sepatutnya .  Ya  Allah  , kalau lah  awak  boleh melihat  reaksi  muka   saya  ketika  itu  . Kalau lah awak   dapat  rasa   apa   yang  saya  rasa . Kalau lah saya boleh putarkan masa itu balik . Kalau lah saya boleh  berdiri   dan  berjalan  menuju  ke  arah  awak . Kalau lah ....  Saya  memang  terkelu .
Kalau lah  saya  boleh  bagitau  awak  yang time  awak  daftar  nama kita berdua  , saya  dah  mula  berlatih  untuk  main  badminton  padahal  saya  memang tak  pandai  dan  tak  suka  bermain  badminton . Kalau lah  awak  tahu .... Saya cuma  boleh  berdiam   sebab   awak   tidak  mahu   mendengar   penjelasan  saya  . Ya  Allah  , saya  dah  kehilangan  kata . Kalau   saya   boleh  baik pulih  keadaan  ini   tapi   saya  dah  tak  boleh   . Mungkin  awak  dah  bencikan  saya  . Maafkan  saya  . Saya  rasa   saya   dah  jadi  terbaik   untuk  awak   tapi   saya   rasa  saya  salah .


19  April 2014  nie dah  setahun  kita  berkawan  . Happy  Anniversary   to  us . Saya  harap  awak   ingat  tarikh  nie  walaupun   awak   masih  marah  dengan  saya  .




With   Love  _Syera _ Shushie

No comments:

Post a Comment